Yeni Medya Bölümü

Yeni nesil iletişim anlayışıyla yola çıkan BAU Yeni Medya bölümü olarak öğrencilerimizi geleceğin iletişim dünyasına yön vermeleri adına uygun akademik altyapı ve pratik uygulamalar ile birlikte yetiştiriyoruz. Bölümümüz, teknolojik gelişmelere paralel olarak değişen ve dönüşen dijital medya alanındaki yenilikleri takip etmekte ve müfredatını düzenli olarak güncellemektedir.

YENİ MEDYA BÖLÜMÜ

Dijital medya çalışmaları alanında çok disiplinli ve eleştirel bir yaklaşımla kuramsal ve uygulamalı eğitim veren BAU Yeni Medya, iletişim alanında yaşanan hızlı değişimi de göz önünde bulundurarak öğrencilerin yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini kullanmaya teşvik eder. Bu doğrultuda BAU Yeni Medya; dijitalleşmenin dönüştürdüğü iletişim ortamlarına ve dinamiklerine hâkim, yeni medya araçlarını yetkin şekilde kullanabilen, çevrimiçi platformlar için üretim yapabilen ve onları yönetebilen profesyoneller yetiştirmeyi amaçlar.

Dört yıllık lisans eğitimi süresince öğrenciler bir yandan temel habercilik anlayışını ve etik değerleri tüm yönleriyle kavrarken diğer yandan çok sayıda teknik uygulama ve dijital proje ile yaratıcılıklarının sınırlarını zorlayarak başarılı bir medya profesyoneli olmak için gerekli donanımı kazanırlar. Öğrenciler hem geleneksel medyaya yön vermiş olan duayen isimlerden hem de dijital dünyanın yeni medya uzmanlarından ders alma olanağı bulmaktadır. BAU Yeni Medya öğrencileri, eğitimleri süresince üretmiş oldukları içerikleri, kendileri tarafından yönetilen Yeni Sayfa Online’da (www.yenisayfaonline.com) yayınlayabilmektedir. Eğitimleri süresince sektörde adını duyurmuş saygın haber merkezleri ve dijital platformlarda staj programlarına yönlendirilen öğrenciler, akademi çatısı altında edindikleri bilgi ve deneyimi profesyonel bir ortamda hayata geçirme ve sınama olanağı bulmaktadırlar. Kariyer hedeflerini medya sektörü yerine akademiye yönelik belirlemiş olan öğrenciler ise lisans eğitimleri süresince gerçekleştirecekleri akademik araştırmaların yanı sıra yetkin bir lisans tezi yazarak bu alanda yetkinliklerini arttırabilmektedirler.

HEDEFİ

İletişim pratiklerinin temelleriyle birlikte, bu dönüşümün dinamiklerine hâkim, çevrimiçi platformlar için üretim yapabilen, onları yönetebilen ve bu araçların teknik dilini yetkinlikle kullanabilen medya ve iletişim profesyonelleri yetiştirmektir.

PROGRAM

BAU Yeni Medya bölümü öğrencileri, ilk yıl Yeni Medyaya Giriş, Medya ve İletişim Teorileri gibi medya ve iletişim alanına yönelik temel dersleri, ikinci yılda ise, Dijital Gazetecilik, Medya Teknolojileri, Yeni Medya için Teknik Beceriler, Haber Fotoğrafçılığı ve Yeni Medya ve Yayın Haberciliği gibi dijital ve teknik becerilerin kazanıldığı dersleri alırlar.  Üçüncü sınıftan itibaren öğrenciler bölüm içi, bölüm dışı ve genel seçmeli dersler ile ilgi duydukları alanlara yönelik çeşitli beceriler kazanırken medya ve iletişim dünyasındaki farklı uzmanlık alanlarına yönelmeye de olanak bulmaktadırlar. Teorik bilgi birikimini pratiğe dökmeye teşvik eden eğitim anlayışı doğrultusunda son sınıfta Yeni Medya Projesi ve zorunlu staj dersleri ile öğrenciler dijital ortamda yaptıkları üretim ile medya sektörünün güçlü adayları olarak profesyonel iş yaşamına hazır bir şekilde mezun olur. Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler ise, Yeni Medya Projesi kapsamında bir araştırma yapıp makale yazarak yetkinliklerini geliştirebilirler.

LABORATUVARLAR

Kampüsümüzde bulunan MAC ve PC laboratuvarları, stüdyo ve teknik ekipman, öğrencilerimizin tüm üretim ve proje süreçlerinde kullanımına açıktır.

YENİ MEDYA BÖLÜM MİSYONU

BAU Yeni Medya, öğrencilerini alanın temel bilgi ve becerileriyle donatmanın yanı sıra onların yaratıcılık ve hayal güçlerini kullanmalarını ve hızla dönüşen dünyada eleştirel düşünebilen, yenilikçi, çok yönlü ve yetkin profesyoneller yetiştirmeyi hedefler.

YENİ MEDYA BÖLÜM AMAÇLARI

1. Yeni medya, iletişim ve teknoloji ekseninde uzman bireyler yetiştirmek.

2. Teorik bilgi ve uygulamalar ile temellenen eğitimi eş zamanlı olarak farklı staj ve programlar ile destekleyerek donanımlı birer iletişim uzmanı olmalarını sağlamak.

3. Bilgi ve iletişim toplumunda yaşamanın gereği olarak demokrasinin, etik değerlerin ve insan haklarının önemini kavrayan medya profesyonellerini sektöre kazandırmak.

4. Evrensel etik gazetecilik standartlarında teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak topluma katkı sağlayan yetkin iletişimciler olmalarını sağlamak.

YENİ MEDYA PROGRAM KAZANIMLARI

1. Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan kuram ve kavramları, sosyal bilimlerin klasik metinlerini güncel gelişmelerle harmanlayarak eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.

2. Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.

3. Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bu işleyişi eleştirel yaklaşımla yorumlayabilmek.

4. Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek eğilimlere dair öngörülerde bulunabilmek.

5. Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve düşünceleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 6. İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.

7. İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.

8. Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.

9. Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.

10. Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.

BAHÇEŞEHİRLİ OLMANIN AVANTAJLARI

I. Üniversitemiz erişim olarak çok avantajlı bir konumda olup, Türkiye çapında tanınan öğretim üyeleriyle çok güçlü bir kadroya sahiptir.

II. Türkiye’deki üniversiteler içinde yurtdışında o ülkelerden tescilli üniversitesi ve kampüsü olan tek üniversite Bahçeşehir Üniversitesi'dir. Şu an üniversitemizin kardeş üniversiteleri olan BAU-Almanya Berlin’de ve BAU-ABD Washington’da bulunmaktadır. Her iki üniversitenin bu kentlerde kampüs ve tesisleri bulunmaktadır. Ayrıca Washington’da bir İngilizce dil okulu mevcuttur. Bahçeşehir Üniversitesini kazanan bir öğrenci eğer isterse hazırlık dönemini Washington’da geçirip, birinci ve ikinci sınıfları Türkiye’de okuyabilir. Bahçeşehir İstanbul ile kardeş üniversitelerin programları tümüyle birbirine uyumludur. Bu yapısıyla BAU global öğrenci yani eğitimini sadece Türkiye’de değil yanı sıra AB ve ABD gibi dünyanın en önemli iki merkezinde de tamamlama görme olanağı veren tek üniversitedir. Bahçeşehir Üniversitesi bu sistemi yakın gelecekte başta Hong-Kong olmak üzere diğer ülkelere de genişletme konusunda çalışmalar yapmaktadır. Bunun dışında Bahçeşehir Üniversitesi'nin dünyada 50’den fazla üniversite ile öğrenci değişim (exchange) anlaşması bulunmakta, keza öğrencilerimiz Erasmus programından da isterlerse yararlanabilmektedir.

III. Bahçeşehir Üniversitesi Türkiye’de üniversite – iletişim dünyası işbirliğini ilk kez gerçek anlamda hayata geçiren üniversitedir. Bu iş birliği COOP, Ortak Eğitim Modeli ve Certificate of Expertise programları çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.

KARİYER OLANAKLARI

Mezunlarımız; internet haber sitelerinde, dijital dergilerde, gazetelerde, içerik ajanslarında, dijital medya ajanslarında ve sosyal medya platformlarında yazar, editör, içerik üreticisi ve içerik yöneticisi olarak iş olanağı bulabilirler. Bahçeşehir Üniversitesi, öğrencilerimize ileride iş bulma konusunda şu avantajları sunmaktadır:

1. COOP programı ve Ortak Eğitim Modeli kapsamında yeni medya sektörünün önde gelen kurum ve kuruluşları ile üniversite eğitimi devam ederken çalışma imkanı

2. Yurt dışında uluslararası deneyim; Erasmus anlaşmalı okullarda, BAU-Berlin ve BAU-ABD merkezlerimizde eğitimin bir bölümünü tamamlama imkanı

3. Teorik bilgi birikimine eşlik eden üretime dayalı dersler yoluyla portfolyo oluşturmalarını sağlama

BAU Yeni Medya öğrencileri eğitimleri süresince üretmiş oldukları içerikleri, fakültenin dijital öğrenci gazetesi Yeni Sayfa Onlineda yayınlayabilmektedir.

 

YENİ MEDYA SIRALAMA VE TABAN PUANI 

2022 Yeni Medya sıralama ve taban puanları açıklandı. 2022 TYT AYT (YKS) Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları 2020 yılına ait üniversite yerleştirme puan ve sıralamalarıdır. 2022 yılına ait puanınızı ve sıralamanızı kıyaslayarak tercih yapabilirsiniz